måndag, november 23, 2009

en smula sjukdom.

19.41

har känt mig rätt så miserabel idag. har lyckats dra på mig nånting, med huvudvärk, ont i halsen och lite frossa på det. det är i alla fall inte svinis. det är en jävla otajming bara, åker ju hemåt på torsdagmorgon och så är det Takida-spelning på kvällen. har sörplat c-vitamin på morgonen, hoppas att det inte ska bli mycket värre.
hade ställt klockan på strax efter sju och ringde till tandläkaren och avbokade min tid som jag hade idag. hade tappat bort eller inte fått något brev och hade då glömt/inte kunnat avboka innan. sen somnade jag om och gick inte upp förrän lite innan tio. gick ut en sväng med Helmer, slängde in en maskin tvätt och fick i mig lite frukost. gick ut och målade några dörrfoder och lite annat.
sen resten av eftermiddagen har jag legat utslagen i soffan under några täcken. slumrade till en liten stund också. fixade lite enkel middag.

imorgon ska jag iväg till optikern, det är ett måste. sista linserna nu. sen ska jag bara försöka kurera mig så mycket jag bara kan.

i helgen var vi barnvakter. det gick rätt så bra, men det märks att huset är litet och det blir mycket liv och rörelse på så liten yta. blev fredagsmys med lite godis och chips och sen lite korvgrillning i skogen i lördags vid lunch. annars hittade vi inte på så mycket. det var skönt när det var över i alla fall och jag vet med stor säkerhet att jag inte kommer skaffa barn på ett bra tag.

nu blir det inget mer ikväll. mest bara trött.

1 kommentar:

  1. Aow, lilla gumman. Krya på dig så mycket du kan. <3

    SvaraRadera