lördag, november 14, 2009

svinvaccin.

12.47

jag velar fortfarande framåt tillbaka med det där vaccinet. ena stunden har jag bestämt mig helt för att ta det, för att dels stoppa smittan och inte bli smittad själv och sen ändrar jag mig igen. men mamma tycker att jag ska vaccinera mig.

jag är ju rädd för nålar men det är inte där skon klämmer i alla fall. men jag funderar över biverkningarna. inte dem som kanske kommer dagarna efter som kanske är lite feber och inte mycket mer än så (för det ska jag nog överleva). det är biverkningarna som kanske kan komma om 2 år eller 5 år. det är ingen som vet något om dem nu. det oroar mig mest.

det krävs nog trots allt lite mera fundering ändå. jag har till onsdag eller torsdag på mig, då är det min grupp som får vaccinering.

ja eller nej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar