fredag, november 20, 2009

fredagssolsken och ont i armen.

12.11

tog mig sovmorgon imorse och gick inte upp förrän vid tio. jag var jättetrött imorse. skönt att vakna upp med solsken utanför fönstret för en gång skull. morgonen började på samma sätt som det brukar, bara lite senare än vanligt. har slängt in en maskin tvätt och ska så småningom röja upp lite här hemma. emn det får bli om ett tag. jag känner mig inte riktigt på topp efter sprutan igår, huvudvärk, trött och främst ont i armen.

som sagt så gick det bra med sprutan igår. redan på vägen dit så var jag nervös och iskall om händerna. den långa kön gjorde det inte bättre och jag hann bli ännu mera nervös och stressa upp mig själv. men min fina Johanna stöttade mig. visst gick det bra och inte ont (som jag visste), men är man rädd så är man.
åkte hem till Julia och hämtade upp henne, åkte till Harrys och mötte upp dem andra för en välbehövlig middag. jag var vrålhungrig. åt en jättegod pasta med fläskfilé och kantareller. sen var det dags för quizet. vi var bra och kom på andra plats till slut. blev kvar till halv elva snåret, då hade jag ont i huvudet och ville bara åka hem. somnade vid tolv och har sovit en smula oroligt inatt.

ikväll och imorn ska vi vara barnvakter, så hoppas inte jag börjar må sämre i alla fall. längesen jag var barnvakt, vad hittar man på?

ska slappa ett tag i soffan. och sen ta tag i allt igen.

1 kommentar:

  1. Jag tycker fortfarande du är jätteduktig som vågade. :) Beror ju lite på hur små barnen är... men som jag minns det kan man alltid måla med kritor. Det tycker jag är kul om inte annat. ;)

    SvaraRadera