måndag, november 30, 2009

regnmåndag med hosta.

19.15

hostan tycks äntligen vilja ge med sig, lite grann i alla fall. är defintivt på bättringsvägen, mår inte dåligt längre, mest bara trött och seg. minsta lilla ansträngning jag gör mig helt slut och svettig.

Takida-spelningen i torsdags var helt fantastiskt bra (som vanligt så tyckte inte GP-recensenten det, men han gillar väl inte dem helt enkelt). jag och syster hade himlans roligt, vi var riktigt laddade och vi mådde bättre. efter spelningen var vi svettiga och helt slut så vi hoppade över utgången och åkte hem och sov istället. dessutom var rösten så gott som slut.
åkte hem redan i fredagseftermiddag och blev tvungen att avboka med Johanna. vilket var extremt tråkigt, hade sett fram emot det enormt. men det var det bästa, trots allt. det var skönt att komma hem, jag mådde ju inte helt bra.
helgen har mest spenderats i soffan. tittat på film och tagit det lugnt.
första advent igår, då blev det lite glögg, pepparkakor och en film.

idag har inte hänt mycket, som sagt fortfarande seg och rätt trött. lånade Emils bil och hämtade mina linser. fan för att slänga ut femtonhundra, när jag inte har så mycket pengar.

börjat fundera över julklappar tillsammans med syster. det blir mindre i år och för en billigare peng. annars har jag ju inget att leva på själv och det vill jag ju gärna ha. vi har nog lyckats bestämma hur mycket vi ska lägga och vad vi ska köpa. nu ska det bara inhandlas också. mitt största problem är till min kärlek, vad ska jag köpa?

ska svira runt lite på nätet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar