fredag, september 08, 2006

Bara lite lagom sådär

Det är fredag idag och jag skulle mest av allt vilja önska mig Emil i helgen. Men det blir förmodligen och förhoppningsvis en ensam hemma helg med syrran. Det blir nog minst lika bra det, men jag saknar fortfarande någon att sova med.
Joahanna, min ven, frågade om jag hade lust att gå ut ikväll och jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det. Jag är både sugen på att gå ut och inte sugen på att gå ut. Jag får helt enkelt se lite senare i eftermiddag. Men jag känner för det, tror jag, jag kan ju gå hem när jag känner för det, om jag inte vill vara kvar längre.
Har varit och tränat idag på förmiddagen, det var jobbigt idag, jag tog i så det rikitgt gjorde ont i varenda muskel i hela kroppen. Men det var skönt, något som jag verkligen behövde.

Det är konstigt, men alltid när sommaren övergår så smått till höst, så blir många människor lite sjuka. Kanske är det inbillning. bara för att det börjar gå mot kallare tider. Jag har också känt så.
Idag är det jättefint väder, solen strålar från klarblå himmel, men med en gång som man kommer ut, så känns det att det är något annat i luften, något lite kallare och lite frikskare. Det är ändå ganska skönt, även om sommaren gör sig påmind.

(jag skrev ett brev igår, tre sidor långt, till Emil. Jag har inte bestämt mig för om jag ska skicka det än, jag viker ut hela mitt hjärta i det. Det känns konstigt, för rikitgt så har jag aldrig nånsin gjort innan. Men jag antar att någon gång så måste det kanske göras).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar