onsdag, september 13, 2006

Försöker förstå varför tårar rinner

13.29

Jag sov inte gott inatt, verkligen inte. Låg och vände och vred mig fram och tillbaka hur många gånger som helst. Så blev det för varmt, för kallt. Emil låg vänd åt andra hållet och jag ville att han skulle ligga åt mitt håll. Så började tårarna rinna för ingenting alls. Låg på Emils arm och snörvlade, han frågade vad det var, men den gången var jag bara förkyld. Så gick Emil imorse och jag ville verkligen inte släppa iväg honom, vill vara med honom hela dagen idag. Han blir dessutom sen idag, och jag ska åka hem.
Hela grejen med att åka hem idag, den känns inte riktigt bra, men vissa saker måste man göra fast det inte känns så kul. Det är ju inte så att vi aldrig kommer att ses igen. Det vet jag att vi kommer.
Jag åker hem och jag ska verkligen göra lite nytta, så att ingen kan säga något om det. Söka jobb, det gör jag varenda dag nu. Jag vet bara inte vad jag gör för fel, något fel måste jag ju göra, eftersom att jag inte får något svar.
Nu ska jag ringa och boka biljett till min hemfärd och sen kila iväg ut i solen och hämta dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar