fredag, september 29, 2006

Inatt kan du få mig ännu lättare

19.10

Det luktar mat och jag är vrålhungrig, det riktigt skriker i magen. Paj med massa got i blir det ikväll. Sitter förövrigt å väntar mest på att min älskling ska komma hit.
Idag har varit en bra dag. Skulle varit barnvakt men det blev ändrade planer. Så jag tog en cykelrunda till Kållered och tillbaka. Åt frukost i lugn och ro, duschade och rakade benen. Dammsög köket på beordran från min låtsasmamma. Sedan bar det av in till stan och min körlektion. Det gick toppen idag och jag var riktigt bra. Hon berömde mig. Jag backade och höll på och sen fick jag äran att köra till Shelltappen. Vilket betydde att jag var tvungen att köra i stan, med spårvagnar, bilar, cyklar och människor. Men det gick bra. Sedan träffade jag Johanna en lite sväng (alltid lika jävla underbart). Pratade om allt möjligt, gick i lite affärer och begav oss sedan hemåt. Dammsög resten av huset. Och nu väntar jag bara.
Men det är sån här bra väntan, för jag vet ju att han kommer att komma idag och jag behöver inte vänta i en vecka eller så. Det känns så skönt.

Och ja, imorn blir det middag hos mamma. Jag å mamma står för maten. Det är mitt pris för att jag gick restaurang på gymnasiet och utbildade mig till kock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar