tisdag, september 26, 2006

Jag vill vara vettig och viktig

12.08

Helgen var jättebra. Fredagen var det först städa rummet och min toalett och sen bokmässan med mamma och jag fick ett par böcker, alltid roligt och det var väldigt trevligt. Sedan mat hemma hos farmor och farfar i all hast. Efter det in till stan och Håkan Hellström och det var bra, fruktansvärt bra. En lite Göteborgspromenad med syrran och sedan tåget hem vid 23.19. Lördagen så åkte jag till Emil på morgonen. Så var det kalas hos han faster för honom och hans bror. Vi var och körde Gokart, det var helt sjukt roligt. Hade sämst tid, men å andra sidan hade jag aldrig kört innan heller. Sedan käkade vi pizza på kvällen och gick hem vid nio, halv tio. För då var i alla fall jag väldigt trött. Spelade lite kort och sådär. Söndagen så sov vi väldigt länge, eller låg och halvslumrade. Det var otroligt skönt och mysigt, massa närhet bara. Den dagen blev det intee mycket gjort. Var i affären och det var nog det enda speciella som vi gjorde på hela dagen. Igår fyllde Emil 20, för att vara ärlig så hade jag ingen present, kunde inte hitta något bra. Men jag köpte tre röda rosor till honom i alla fall. På eftermiddagenn när han hade kommit hem från jobbet och innan jag skulle åka hem så sa han "Jag kan väl i alla fall få lite Julia på min födelsedag" och alla vet vad som hände sen. Jag ville verkligen inte åka hem igår, men jag var tvungen om jag skulle kunna ta mig ner till Varberg idag för att gå på arbetsintervju. Och även om jag ville stanna kvar så vill jag verkligen inte missa den här chansen. Det är ju trots allt chans att kanske få ett jobb. Vilket vore helt underbart. Jag vill känna att jag behövs och att jag är viktig. Jag är itne nervös än och jag tror att det här kommer att gå bra. Har även ringt om ett annat jobb idag och skickat ansökan, hopaps att det ger något, det verkade som ett kul jobb.

Och nu sitter jag bara här och väntar på att dagen ska gå så att ag kan åka ner till Varberg, jag är himla sugen på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar