tisdag, september 26, 2006

Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt

17.54

Ganska så nyss hemkommen från Varberg, det kändes som det blev en lång tur. Kom ner till Varberg kvart över två. Letade upp stället jag skulle till och var skeptisk några gånger, trodde jag hade kommit för långt. Hittade rätt ställe och då var det en timme kvar till intervjun, så jag gick ner till havet och satte mig och läste ett tag. Intervjun gick bra, tror jag i alla fall, det kändes så. Sedan på väg tillbaka till stationen så var jag tvungen att slösa lite pengar, trots att det är lite skralt nu. Men den där sjalen som jag har tittat på ett tag, jag skulle bara ha den. Gick till stationen och fixade biljett och väntade på tåget, som naturligtvis skulle vara försenat. Men varför klaga, solen sken och jag kom ju hem till slut ändå.
Så nu sitter jag här, känner mig lite bättre och modigare än vad jag gjorde igår. Det känns bra.
Å det luktar god mat från köket och jag är extremt hungrig.
Sedan kanske det ska bli en lite promenad ut i det fortfarande ganska sommarlika vädret, men idag kändes det faktiskt att det var lite höst i luften. Solen sken på ett annat sätt idag, lite grumligare liksom.
Jag vill nog faktiskt att det ska vara höst, med lite blåst och kyla. Så man kan ha på sig mysiga kläder å halsdukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar