tisdag, september 05, 2006

Det skulle vart du

11.40

Kom hem från Emil igår och det var, jag vet inte riktigt. Väldigt nedstämt, det känns alltid så tråkigt att åka därifrån, jag hör liksom hemma hos honom på något sätt. Ett sätt som jag inte rikitgt kan förklara i ord, det bara känns så.
Jag var hemma vid 22 igår skulle varit hemma tidigare om det inte hade varit för att tåget från Gnosjö var försenat (men varenda gång jag ska åka därifrån så hoppas jag så innerligt att bussen/tåget inte ska komma, för jag vill tillbaka hem till honom igen). Så jag kom hem och allt släppte lite när jag kom hem, fick en stor kram av syrran. Pappa sa till mig att han hade hittat ett jobb som jag kunde söka och sen att jag kanske till och med hade fått ett jobb. Jag skulle ringa på onsdag. Åt lite kvällsmat, gick och gjorde mig iordning och allt sånt, tjatade lite på syrran om att sluta prata i telefon, för jag behövde den. Ringde Emil och då var det mycket senare än vad jag hade tänkt mig från början. Vi pratade lite grann, sa godnatt och allt sånt. Sen kändes det väldigt nedstämt och det tog ett väldigt bra tag innan jag somnade. Det kändes så fruktansvärt ensamt, jag gillar inte att sova själv. Men jag somnade till slut ändå.
Idag ska jag skriva en arbetsansökan och sen tänkte jag försöka få tag på min mamma och träffa henne ett tag, det hade varit trevligt. Sedan har jag inga andra planer alls. Vi får väl se hur dagen artar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar