tisdag, augusti 15, 2006

Farfars palt

Efter en alldelses för lång tid med försök att ringa mamma och hitta på något att göra, så bestämde jag mig för att ta en sväng upp till farmor och farfar. Gick hemifrån och tänkte, skit i paraplyet, det är ju uppehåll. Men tji fick jag för det, för när jag kommit lite mer än halvvägs så var det som att himlen öppnade sig. Stod under ett träd ett tag, men insåg snart att jag hade fått stå där väldigt länge innan regnet skulle avta. Så jag bestämde mig för att springa. Jag kunde ju inte bli annat än blöt. Jag sprang och blev glatt omhändertagen hos farmor och farfar, genomblöt som jag var. Fick torra kläder och lite fika med thé och macka. Sedan skulle jag och farfar laga palt, så kom pappa också. Sen körde jag hem med bilen. Och nu sitter jag här hos Johanna och har det trevligt, pratar lite skit som vanligt. Det är så tur att jag har henne, hur skulle jag annars stå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar