onsdag, augusti 23, 2006

I had a demon in my head

16.13

Det blev en kvällspromenad med Johanna igår, jag hoppade dock fram på mina kryckor. Vi gick upp till våran gamla skolgård (och det är inte annat än att jag känner mig lite gammal ibland, känns som alla börjar skolan igen, men inte jag). Vi satte oss på trappan och det blev det vanliga pratet om den så kallade manliga stoltheten. Att så fort jag ska göra något som jag tycker kan vara roligt, så blir killen i fråga plötsligt väldigt kort. Men sen är det en annan sak när han ska göra något, då kan jag i alla fall hålla med och vara glad för hans skull. Det har väl något med manligheten att göra antar jag och det är nog bara att leva med.

Idag har jag träffat Lina en sväng, skulle hämta min påse som har stått hos henne sen studenten, vilket är 3 månader. Det blev i alla fall bestämt att vi skulle ta en fika imorn. Vi hade så mycket att prata om, så det känns som om det kommer att bli en bra dag imorn.
Går inte heller så mycket på kryckor nu, jag haltar fram istället. Men det är bättre för jag har så ont i händer och armar. Men foten är fortfarande svullen och en hel del blå.

Sedan har jag tänkt om och det blir förmodligen en tur ner till Varberg i helgen, till husvagnen. Det skulle tydligen vara kräftskiva och det är alltid trevligt. Jag har dessutom inget annat bestämt heller. Och jag vill inte vara ensam hemma en helg till och jag ska inte ner till Emil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar