söndag, augusti 13, 2006

Hemska tankar

13.58

Jag hade hemska tankar om att sluta älska och vara älskad, jobb och ingen Emil. Nu är det inte lika illa, men det känns lite, jag tänker på det för mycket.
Det var en trevlig kväll tillsammans med Mia igår, lite väl regnigt, men det gjorde inte så mycket. Och vi åkte hem tidigt för vi var fortfarande rätt slut efter fredagens festande. Sen blev det nudlar i vardagsrummet tillsammans med syrran och hennes pojkvän. Framför 1984 år melodifestival. Sedan blev det American Beauty, som är en film som jag gillar en hel del. Så ringde jag till Emil och vi pratade en stund och jag kan ju inte skryta med att han verkade så särskilt glad. Kan bero på det jag sa om jobbet, bara kvällar? Vi la på och jag kunde itne hålla mig från att skicka två sms, men jag är faktiskt rädd, det brukar inte hända, jag vet inte riktigt vad det är med mig, det är något.
jag vill inte att det ska vara så, men efter att Johanna gjorde slut så verkar det så uppenbart att man faktiskt kan sluta älska någon. Jag har aldrig innan ens tänkt tanken att det skulle vara så. Men jag älskar Emil och jag tror verkligen att vi ska vara tillsammans alltid och jämt. Vi passa ju så bra ihop.
Jag kanske helt enkelt bara måste sluta fundera så mycket över det som jag inte kan rå över på något sätt alls. Finna mig i att jag inte kan bestämma över allt.

Så klockan är redan två och jag har itne gjort något alls idag, vet inte ens vad jag ska göra. Funderar på farmor och farfar, men vet inte riktigt. Måste handla mjölk.
sen så är det körlektion och provjobba imorn och än är jag inte nervös men jag förmodar att det kommer. Måste sova tidigt ikväll.

Jag hatar, hatar, hatar så jävla mycket. Varför kan han inte bara förstå, å jag vill inte vara elak, jag klarar inte rikitgt det. men han måste sluta, jag funderar på att bara skita i det. Jag vill inte vara med om det, det funkar ju liksom inte alls. Vem som helst skulle fatta, utom han, jag blir knäpp tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar