onsdag, augusti 09, 2006

I become someone..

11.52

Onsdag förmiddag och jag har inte skrivit på länge.
Var som sagt hos Emil i helgen och det var jättebra allting, var i Halmstad, Tylösand och badade på lördagen och det var fint. På söndagen vart det missförstånd, jag ville egentligen inte åka hem, men trodde att han ville att jag skulle göra det, men han ville egentligen att jag skulle stanna kvar, men han sa inget om det. Jag var så arg på mig själv, att jag inte ibland bara kan göra som hjärtat säger åt mig och inte göra vad som förväntas av mig. Jag blir så trött på det bara. Så jag avr arg på mig själv och lessen för att jag hade åkt därifrån, men det var inte så mycket att göra och nu känns det väl rätt bra.

På måndagen vart det gbg-kalaset på Kungstorget och Rix Fm Festival, vilket var kul och jag var med min vän och då är det bra. Lyssnade på musik och skrålade med.
Igår träffade jag syrran, köpte present till mamma, som fyllde år. Vi åkte hem till mamma och gjorde tårta, träffade mormor, som jag inte har gjort på länge. Och för det har jag dåligt samvete, för jag kan inte rikitgt med att åka dit, när jag vet att hon faktiskt nästan inte vet vem jag är längre. För att vara ärlig så gör det så ont i mig, både att hon inte kommer ihåg och för att jag inte åker och hälsar på henne, hon är ju faktiskt min mormor. Men jag klarar bara helt enkelt inte riktigt av det. Fast igår kändes det bra, det gjorde det faktiskt.
Vid 5 åkte jag och syrran in till stan för att kika på NRJ in the park, på väg in, på bussen kom det en riktig stötskur, men vi tänkte att vi ger det en chans ändå och det blev ju bra. Till en början var det sådär, men mot slutet blev det rikigt roligt. Träffade Johanna en sväng, hon var med andra kompisar, dem skulle gå en till sväng på stan, men jag kände mig lite sådär halvt utanför, hon kände alla och jag kände bara henne. Och jag hade ingen lust med det, att gå ensam bland många andra. Men syster var ju där, och hon skulle hem till sin nyförvärvade pojkvän som är nere från Bollnäs, och hon skulle sova där, så tänkte jag att jag också lika gärna kunde åka hem. Men bussarna gick konstigt och vi tänkte vi kan väl lika gärna gå då. Så vi gick från Heden i stan till Bifrost i Mölndal och sen fick jag springa till bussen för att ta mig hem. Det vart en riktig kvällspromenad.
Men vilken bra kväll jag hade igår, bättre hade jagt nästan inte kunant ha det.
Möjligtvis en godnatt puss innan jag somnade.

Idag bär det av till havet med mamma och hund, Särö Västerskog, det blir nog bra. Så får vi se vad som händer ikväll, kanske blir en sväng in till stan ändå, vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar