söndag, oktober 22, 2006

"Alla dog och taket ramlade ner"

18.30

Just nu så är jag bara trött, men sådär skönt gosigt trött. Det blir nog en tidigt kväll ikväll skulle jag tro. Fast jag har hemskt ont i halsen och har inte alls lust att vara något sammanhängande ikväll. Det räcker för idag känns det som.

Dagen började väl helt okej, jag var itne död i huvudet av trötthet. Åkte tre bussar för att ta mig in till stan i någorlunda tid, och sen en buss till på väg till jobbet. Sen händer det dåliga, jag hittade inte busshållplatsen, frågade på macken, men jag hittade ändå inte, jag kanske är dum i huvudet, men då är det så det är. Så hittade jag busshållplatsen tre minuter försent, jag blev arg och höll nästan på att börja gråta där jag stod ensam vid vägen. Funderade på att ringa min arbetskompis. men jag tänkte jag börjar gå, så visar det sig väl om jag blir försenad. Men jag hann, var där tio minuter innan jag skulle börja. Humöret började stiga igen och allt kändes bättre.
Det blev en bra dag på jobbet, med lite missöden dock. Vi tjejer i köket trodde att vi hade förstört bakmaskinen, men det visade sig att den var fel skarvad, (eller vad det nu heter). Så det blev en ganska så kort dag på jobbet ändå.
Jag kom ut och jag hade fått två sms av min favorit Johanna. Hon frågade om vi skulle ta den där thékoppen som vi inte gjorde igår, och jag hade ungefär samma sak i åtanke. Vi sammanstrålade på centralen perfekt. Tog vagnen och gick till Villerkulla, sörplade i oss två koppar thé var. Satt i deras fina rum i en mjuk soffa och bara var. Pratade och munnen bara gick av sig själv nästan, och jag behöver aldrig förklara något. För hon föstår allt. Sedan föll båda in i en sån där mysig, gosig dåsighet. Vi gav oss glada mot tåget och på tåget hem pratade vi högt och ljudligt om det mesta, har även krossat en myt idag :).
Och vi kom hem, och jag mådde bra, jag var glad, väldigt uppåt.

Nu är jag bara trött. Ska ringa Emil. Jag saknar honom tokigt mycket, och det känns som det är jättelångt kvar tills vi ses, men det är inte så illa. Men jag har nog inte råd att åka ner, det är trist faktiskt, men jag hoppas vi kan ses ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar