torsdag, oktober 19, 2006

The sooner you let two hearts beat together, the sooner you'll know this love is forever

20.28

Idag har varit en dag med saker att göra hela tiden. Skönt, jag är tillbaka på banan igen och jag tycker om det.
Det började i och för sig lite kinkigt imorse. Jag steg upp vid sju så att jag skulle ha god tid på mig innan jag skulle åka iväg till jobbet. Jag skulle börja klockan tio. Så satt jag och käkade frukost och så, min låtsas mamma sa att hon kunde skjutsa mig till jobbet och det är skönt att slippa åka tåg och buss. Men då hade jag stigit upp minst en och en halv timme innan jag behövde egentligen. (Och det kan tilläggas att jag faktiskt inte är någon morgonmänniska, men har jag väl kommit upp så funkar det väl). Kom till jobbet och fixade iordning saker och ting i ungefär en och en halv timme. Åkte sedan och hälsade på farmor på sjukhuset (och det var med lite vånda som jag gick dit, för jag hatar verkligen sjukhus, jag tycker så himla illa om den speciella lukten som finns där. Usch!). Jag hade köpt med mig blommor, men dem fick tyvärr inte komma in på avdelningen, så dem står nu hemma på köksbordet.
Träffade farmor och hon kändes ganska ung och liten på den avdelningen. Men för att vara på hjärtavdelningen tycktes hon må hyfsat ändå. Satt och pratade med henne och Elenor ett tag, sedan åkte Elenor hem och jag satt kvar, så droppade farfar in.
Sedan begav jag mig av mot körskolan och jag kan säga at det var lite knapert med tid, jag ramlade in genom dörren prick halv tre, när lektionen började. Lektionen gick nästan som en dans på rosor (och jag fick beröm igen :)). Åkte hem var uppe i affären och handlade lite och lagade sedan middagen ikväll.

Nu har jag suttit här framför datorn ett bra tag och försökt hitta lämpliga vägar att ta sig till jobbet på helgerna (utan att behöva åka med 03.53-tåget på morgonen). Så det tycks lösa sig helt okej ändå faktiskt.
Dessutom börjar jag känna mig en aning trött och kommer förmodligen att somna som en klump ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar