lördag, oktober 21, 2006

Det är något som skaver lite

20.39

Det är något som skaver lite i mig, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Sitter och läser olika saker och kommer på mig med at fundera över min egen situation, men egen plats här i världen och hur jag egentligen har det. Är jag verkligen lycklig? Men egentligen ger det inte mycket att tänka över det, jag blir inte klokare och kommer inte fram till något svar. Det surrar bara runt i huvudet, antar att det är för att jag börjar bli ordentligt trött nu.
Fick frågan idag vad jag vill med mitt liv, vad som är min ambition, men jag tycks inte riktigt bli klok på det. Jag vill svara, leva mitt liv fullt ut och göra sånt som jag verkligen vill och sånt som jag får ut något av, våga lite mer än vad jag gör egentligen, våga och vinna. Men det känns så likt alla andra. Fast å andra sidan är det nog faktiskt det jag vill med mitt liv. Helst skulle jag väl vilja rädda världen och alla som har det dåligt. Men eftersom jag inte kan, så får jag väl nöja mig med det som jag verkligen kan ändra på. Mitt eget liv.

Men jag är lycklig, enligt hur jag tycker det är att vara lycklig. Jag har en pojkvän, som älskar mig (trots fel och brister), och jag älskar honom. Vänner och familj, som verkligen bryr sig om mig. Och nu har jag även ett jobb, som jag trivs med, som jag tycker om att gå till. Vad mer kan jag egentligen önska mig. Så klart en hel massa småsaker, men vem behöver det, när jag har allt som är viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar