måndag, oktober 23, 2006

Det är nära mellan molnen och marken idag

18.41

För det första, vaknade vid fyra imorse, tittade på klockan och insåg till min lycka att jag kunde sova tre timmar till.
För det andra så öste regnet ner imorse när jag skulle gå upp, och det kunde väl ingen människa missa. Jag vill bara vända på mig och gosa ihop under mitt täcke igen.
Men jag kom mig och och åt frukost och gjorde mig iordning, klagade lite över vädret. Så pappa frågade mig om jag ville ha skjuts till jobbet, det tackar man väl inte nej till. Så jag förberedde mig på att vara en halvtimme tidigare på jobbet. Men det var köer hela vägen till jobbet så jag var framme två minuter innan jag skulle börja.
Jobbade hela dagen och bakade masa kakor, pajer, gjorde dressingar osv. Sen kom det in en äldre man på caféet, han som äger namnet. Kom och bossade över oss och var otrevlig. Sa att imorn till invigningen ska alla montrar vara helfyllda och allt ska vara klart. Men så blir det inte i alla fall. Då hade vi väl varit tvungna att börja fem imorn.
Var hemma vid halv sex och det gick segt att få i sig middagen, det var gott, men inte riktigt det jag var sugen på ikväll och jag är trött. Fast det gör inte det minsta för jag trivs så jävla bra och har så kul.

Emil ringde mig innan jag hade slutat, vid kvart över fyra, så jag svarade inte. Sen har jag fortfarande inte ringt tillbaka (dum flickvän). Men jag ska göra det alldeles snart. Tänkte fixa en kopp thé först. Och jag saknar närhet och värme på kvällarna. Kärlek.

Har fortfarande ont i halsen så det blev ingen träning idag heller, hoppas det är bättre imorn, för då blir det förmodligen/förhoppningsvis träning. Så det blir nog en hyfsat tidig kväll ikväll med, men inte bara beroende på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar